NOVINKY

Poslední ne zcela pozitivní novinkou byl odchod Šaryka. Od té doby uplynulo několik měsíců, absolvovali jsme několik výstav, několik zkoušek.

Omlouvám se za zpoždění, nyní pěkně popořadě:

6.8.2023 Klubové podzimní zkoušky Vacíkov

První velká prověrka našeho "Čímena" Lamoraka Tercius. Měli jsme mnoho nacvičeno, Čímena práce moc baví, ale je hodně splašený:) Takže jsem si říkal zkouška je od slova zkoušet, asi důležitější pro mne bylo zažít atmosféru takovéto akce. Světe div se sice s odřenými zády, ale v 3.ceně jsme prošli, vědeli jsme, že pár věcí nemá ještě dotažených, ale když bude dobrá konstelace může se to povést. Čímen získal loveckou upotřebitelnost, hurá. Je pravda velký díky patří celé rodině Žampachů, kde máme nejen podporu při výstavách, ale hlavně nás výcvikově celou dobu vedou. Veronika a já pak pilujeme co se Čímen naučil, ono s ním se ani nedá nic nedělat, chce stále něco nosit, hledat, slídit....tzv. workoholik.

Párkrát jsme byli na tzv.poplatkových honech, kde se Čímen mohl realizovat při nošení kachen.

V září naše plánovaná dovolená začala víkendem výstav. 

16.9.2023 Klubová výstava pinčů při MVP Klatovy

Výstava pořádaná Českomoravským klubem chovatelů hladkosrstých pinčů, docela jsem se na tuto akci těšil. Bohužel atmosférou jsem byl zklamán, bohužel více lidem jde o jejich vlastní úspěch než-li o setkání s lidmi, kteří mají stejný cíl - krásného pinče. Dokonce cca minutu až dvě byla Figina vítěz:) poté si vedení klubu uvědomilo, že pan rozhodčí tento titul nemůže zadat nám, protože jsme předtím nedostali ocenění. Bohužel pan rozhodčí byl povolán místo původního nominovaného, šlo sice o velkého odborníka, nicméně pan rozhodčí celou výstavu proseděl na 90% psů ani nesáhnul. Stačilo mu pár pohledů a hodnotil. Osobně se k tomu více nebudu vyjadřovat. Figina dostala V1 CAC, Gina V4. Může mne těšit, že chtěl pan rozhočí Hans Wiblishauser dát Figině titul.

17.9.2023 MVP Klatovy

Zde posuzovala Rakouská rozhodčí Gabriela Höllbacher. Měla velmi přísný, zároveň spravedlivý metr. Figina opět dostala V1, CAC, res.CACIB, v kategorii porazila Německý odchov, finále ale skončila za špičkovou fenou z chs KRISTIANDEN`S. Majitelům se Figina velmi líbila, dokonce mne oslovili, s tím, že již mají šampiona a tím pádem si můžeme titul nárokovat:) Gina bohužel dostala VD, které nám radost neudělalo:(

Poté jsme mohli odjet na dovolenou a užít si zasloužené volno. Počasí bylo slunečné nejen při výstavním víkendu, ale i po zbytek naší dovolené.

29.9.2023 setkání pinčů Řásná u Telče

Víkendové setkání našeho klubu bylo plánováno od 29.9. až do 1.10.2023 kdy byla v plánu klubová výstava a bonitace. 30.9.2023 po krásném pěším výletě do Telče jsem s chlupem stíhal členskou schůzi. S poradkyní chovu trp.pinčů a zároveň prezidentkou klubu paní Staňkovou jsem probral možnosti krytí naší Giny, bohužel psů, kteří by odpovídali mým kritériím moc není. Lidé nemají velký zájem o chov, takže uchovněných psů není velký počet. Nakonec jsem jednoho objevil, ale to v dalším článku.

Výstava nebyla nijak co se týče počtu přihlášených psů velká. Vkus paní rozhodčí jsem úplně nepochopil. Gina dostala V1 CAC s dovětkem, že je pěkná a nikdo ani lidé není dokonalý, na konci při focení jsem se dozvěděl, že o celkovém vítězi se rozhodovalo mezi Ginou a fenkou co vyhrála, škoda. A Figina? Každý obdivoval opět její barvu, bohužel paní rozhodčí jí dala VD s dovětkem: aby nikdo neřekl: že je nějaká dávačka. Můj vzkaz: občas mlčeti je zlato:)

21.10.2023 Klubové podzimní zkoušky Bernartice

Na tyto zkoušky jsem se těšil, hodně věcí jsme s Čímenem docvičili a já doufal v lepší výsledek. Opět plně obsazené zkoušky, krásné počasí, pěkný los, první vlečka srstnatá, ejhle.... při prvním nasazení na vlečku z mého pohledu byl Čímen u tolik neoblíbeného králíka, ale ignoroval ho a vrátil se, nasadil jsem ho podruhé, šel pěkně, nad králíkem váhal, nakonec ho vzal, v půlce cesty se zastavil položil ho na zem, kouká....nečekám volám APORT...králíka obejde, udělá bobek, vrací se ke králíkovi, opět volám APORT, králíka obejde, vyčůrá se a tím vše končí, moc povelů a Čimčova nechuť králíka přinést. Jediné co mne může maličko uklidnit, že ten den na této vlečce vypadlo celkem 10 psů. Asi něco co nikdo nechápe.

28.-29.9.2023 Jihočeské derby KPZ+KZVP Stříbřec

Náš první velký závod! První den "podzimky" a druhý "vodky". Podzimky jsme opět začínali na vlečkách, posuzování bylo ostřejší, nicméně Čímen nepředvedl nic zázračného, ale prošel dál. Slídění na louce měl pěkné, bohužel při dohledávce mi při předání kachny odmítl kachnu pustit a jak škubnul, tak jí trhnul, čímž dostal nulu a skončili jsme. Druhý den jsme začali nejprve s klidy a poté jsme jeli na dvě kachny, obě mi přinesl ve správném pořadí, slídění v rákosí bylo excelentní, páni rozhodčí nadšeně chválili, dokonce Čímen vyhnal i srnu, které se ale správně nevšímal a dělal svou práci dál. Na markingu byl tak nažhavenej, že začal brzdit až když byla kachna pěkných pár metrů za ním a musel se vracet. Chůze také nebyla bez chyby. Nakonec z toho, ale byla zkouška v 1.ceně, pro nás obrovský úspěch a trochu i záplata na předchozí dvě zpackané zkoušky.

Takže nyní má Lamorak Tercius dvě zkoušky:)

Co musím vyzdvihnout je skvělá atmosféra na každé akci KCHLS. Budeme se zase v příštím roce těšit.

Ještě jednou velké díky Evě a Pavlovi Žampachovým a samozřejmě Veronice, jediné vegance co cvičí loveckého psa:)

Chovatelská stanice JEZZABELLE

Tyršova 127
373 44 Zliv

alternativně Zlatá Koruna
+420 602 753 153 prochazka.frana@email.cz
Vytvořeno službou Webnode